عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ۶۹روستای استان گلستان هنوز از آب شرب سالم برخوردار نیستند


۶۹روستای استان گلستان هنوز از آب شرب سالم برخوردار نیستند

 

علی اصغر طهماسبی” که در جلسه پیگیری مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان سخن می گفت، اضافه کرد: در شهرستان گرگان نیز ۱۲ درصد از جمعیت مناطق روستایی از آب شرب سالم برخوردار نمی باشند.
وی اضافه کرد: عدم رغبت مردم، همکاری نکردن شوراهای اسلامی روستا و دهیاری ها از دلایلی است که باعث شده این مناطق تاکنون تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی استان از نظر شبکه توزیع، خطوط انتقال و مخازن ذخیره قرار نگرفته اند.
معاون استاندار تصریح کرد: مردم و جمعیت روستایی استان باید نسبت به اهمیت موضوع استفاده از آب شرب سالم آگاهی داشته و برای اتصال به شبکه آب روستایی همکاری لازم را با مأموران آبفار داشته باشند.
رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان تاکید کرد: برای حل مشکل روستاهایی که به هر دلیلی زیرپوشش شبکه آب روستایی قرار ندارند، باید با جدیت وارد عمل شد و از ظرفیت تمام بخش ها و از جمله دستگاه قضایی استان نیز بهره بگیریم.
طهماسبی همچنین با تأکید بر اطلاع رسانی مناسب به مردم و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، افراد صاحب نفوذ روستایی و دهیاری ها در این خصوص اظهار کرد: خطرات مصرف آب های غیربهداشتی که منجر به بسیاری از بیماری ها می شود، باید به مردم اطلاع رسانی شود.
رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید در روستاها ضوابط نصب کنتور باید مدنظر قرار گیرد، افزود: به ساخت و سازهایی که در روستاها مجوز کنتور آب را اخذ نمی کنند، پایان کار داده نشود.
وی همچنین با بیان اینکه وضعیت سفره های آب های زیرزمینی استان گلستان هم اینک به مرز هشدار رسیده است، تصریح کرد: در گذشته در استان برای رسیدن به آب تنها حفر ۱۵ تا ۳۰ متر چاه کفایت می کرد در حالی که امروز در اکثر نقاط استان باید به عمق بیش از ۲۰۰ متری زمین نفوذ کرد که این یک زنگ خطر در حوزه منابع آبی می باشد.
وی تاکید کرد: هم اکنون براساس گزارش شرکت آب منطقه ای استان افزون بر ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در گلستان وجود دارد که در بسیاری از موارد از آب این چاه ها، جهت کشت شالی استفاده می شود.
استان گلستان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و افزون بر ۹۰۰ روستا زندگی می کنند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 1175
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 145

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 224
بازدید دیروز: 120
بازدید ماه:504
بازدید سال:9446
بازدید کل:1854488