عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ✔️نقش موثر موسسات غیردولتی در توسعه مردمی هنر و ادبیات

دیدار اعضای موسسه دارالفنون با جمالی فرماندار کردکوی؛

✔️نقش موثر موسسات غیردولتی در توسعه مردمی هنر و ادبیات

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی عصر روز گذشته، مدیر و اعضای موسسه فرهنگی آموزشی دارالفنون کردکوی، با جمالی فرماندار دیدار و گفتگو  کردند. در این دیدار جمالی فرماندار کردکوی با اشاره به نقش هنر و ادبیات در فراهم سازی بسترهای رشد و توسعه  فرهنگی کشور گفت:
هنر و ادبیات هر کشور از مهمترین عوامل هویت بخشی و نماد توسعه فرهنگی هستند و هنر بمثابه روح در کالبد جامعه است و جامعه فاقد هنر و ادبیات ، جامعه بی روحی است . وی افتخار ریاست محترم جمهور به حافظ، مولوی و فردوسی در صحن سازمان ملل را متاثر از همین امر برشمرد.
رییس کارگروه اجتماعی شهرستان، فعالیتهای موسسات فرهنگی غیر دولتی که برخاسته از مردم و داوطلبانه می باشند را در ترویج  و مردمی کردن فرهنگ و هنر بسیار با اهمیت برشمرد و در این راستا، فعالیتهای موسسه دارالفنون در آموزش و ترویج ادبیات فاخر این سرزمین پرافتخار، از جمله آموزش شاهنامه و بطور خاص برگزاری همایش بزرگداشت مقام حافظ در شهرستان را شایسته تقدیر دانست . برنامه هایی که علاوه بر افزایش غنای فرهنگی شهر ، موجب هویت بخشی و معرفی ظرفیت فرهنگی_هنری شهر ، به محیط بیرونی شهرستان می گردد.
فرماندار کردگوی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری در سطح جامعه ، گفت؛ رویکرد نسبت به اینگونه فعالیتها باید مستمر ، امیدوارانه و با نگاه به آینده باشد و از برنامه ها و اقدامات فرهنگی باید انتظار کسب نتایج و آثار میان مدت و بلندمدت  داشت . امری که می تواند درمان بسیاری از آفات و آسیبهای اجتماعی موجود جامعه باشد.
وی افزود فرمانداری موضوع فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در سطح شهرستان را از نزدیک دنبال کرده و از فعالیتهای فرهنگی_هنری مبتکرانه و موثر در ارتقاء فرهنگی شهرستان، با ملاحظه الزامات، ارزشها و هنجارهای اجتماعی، استقبال و حمایت می کند.
شایان ذکر است؛ در ابتدای نشست صمیمی، مدیر موسسه و اعضا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیتهای فرهنگ و هنری موسسه پرداخته و همچنین یکی از کودکان خردسال عضو موسسه ابیاتی از شاهنامه سروده  و در پایان این دیدار نیز ،  جمالی فرماندار کردکوی با اهدای لوح سپاس به خانم حسینی مدیر موسسه دارالفنون، از فعالیتهای هنری _ادبی موسسه ، بویژه برگزاری همایش بزرگداشت حافظ تقدیر کردند .

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 540
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2143

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 334
بازدید ماه:666
بازدید سال:9608
بازدید کل:1854650