عضویت    ورود
ورود به سایت
» » متأسفانه استان گلستان با وجود برخورداری از مرز، دریا و راه‎آهن در مبادلات اقتصادی، استانی بسته‎ و محدود است

مدیرکل تعاون،رفاه کار و امور اجتماعی گلستان در جلسه شورای اداری کردکوی;

متأسفانه استان گلستان با وجود برخورداری از مرز، دریا و راه‎آهن در مبادلات اقتصادی، استانی بسته‎ و محدود است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
متأسفانه استان گلستان با وجود برخورداری از مرز، دریا و راه‎آهن در مبادلات اقتصادی، استانی بسته‎ و محدود است
به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، سعید مازندرانی مدیر کل تعاون،رفاه و کارو امور اجتناعی استان در  نهمین جلسه شورای اداری کردکوی؛ با بیان اینکه متأسفانه میزان مصرف کالا در استان گلستان بسیار پایین است، اظهار داشت: وصل شدن به بازارهای محلی و ملی و همچنین متصل شدن به بازارهای جهانی از طریق صادرات کالا می‎تواند در بهبود وضعیت موجود مفید باشد.
وی تصریح کرد: متأسفانه استان گلستان با وجود برخورداری از مرز و دریا و راه‎آهن در مبادلات اقتصادی، استانی بسته‎ و محدود است که امید است با راه‎اندازی راه‎آهن گرگان – مشهد بن‎بست راه‎آهن در استان حل شود، همچنین صادرات کالا از طریق بندر امیرآباد فعال‎تر شود و در صادرات مرزی نیز با ایجاد بندر اینچه‎برون اقدامات مطلوبی صورت بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه دستگاه‎هایی که مجوز می‎دهند باید براساس نگاه توسعه پایدار، فضای کسب و کار را تسهیل کنند، وی گفت: باید به مشاغل نو و جدید روی بیاوریم.
 وی به برنامه‎های دولت در حوزه اشتغال و اقتصاد طی سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ اشاره و گفت: در صورتی که طی این مدت دستگاه‎ها و وزارتخانه‎ها  فعالیت‌های خود را به درستی انجام دهند بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال را در کشور و استان گلستان شاهد خواهیم بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از راه‎اندازی سامانه «کارا» در کشور خبر داد و تصریح کرد: دولت برای رصد وضعیت اشتغال سامانه «کارا» را راه‎اندازی کرده که طرح‎ها در این سامانه ثبت می‎شوند.
مازندرانی با بیان اینکه هدف دولت از اجرای این طرح شفاف‎سازی در مشاغل خانگی و شناسایی و رفع موانع جذب منابع است، ابراز کرد: در شهرستان کردکوی تاکنون ۳۳ طرح اشتغال جذب شده و نزدیک به ۷۰۰ میلیون سرمایه در گردش و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت جذب و مصوب شده است.
وی با بیان اینکه امسال ایجاد ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل برای استان گلستان در نظر گرفته شده است،  سهم شهرستان کردکوی از این میزان شغل را حدود یک هزار و ۲۰۰ اعلام کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: تاکنون ۸۶ درصد از مشاغل برابر با 920 شغل در شهرستان کردکوی در سامانه کارا به ثبت رسیده است.
مازندرانی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون میزان فارغ‎التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان بازار کسب و کار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشد بانوان متقاضی به بازار کسب و کار  در استان با افزایش همراه بوده ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد از کسانی که تسهیلات اشتغال را دریافت کردند از بانوان هستند، افزود: بیش از ۶۳ درصد افرادی که جذب بازار کسب و کار در طرح کارورزی شدند از بانوان هستند که این مسأله نشان می‎دهد در متقاضیان بازار کسب و کار تغییر ایجاد شده است.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 457
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2246

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 9
بازدید ماه:65
بازدید سال:9007
بازدید کل:1854049