عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

ابراهیم قدمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنای گلستان :

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری کردکوی؛ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی عصر روز گذشته با حضور در خبرگزاری  دانشجویان "ایسنای گلستان "با شریف زاده مدیر این خبرگزاری دیدار و گفتگو کرد ؛در این دیدار فرماندار شهرستان کردکوی در گفتگویی مفصل با یکی از خبرنگاران این خبرگزاری شرکت کرد و به پرسشهای  مطرح شده از سوی انان پاسخ گفت. فرماندار کردکوی با اشاره به برخی از تصمیمات اتخاذ شده در سطح شهرستان  از جمله افزایش مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتارگفت: با اخذ موافقت های اولیه از اداره منابع طبیعی، مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی از بیش از ۵۰ هکتار فعلی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس از بعد از مسکن مهر کردکوی تا جنگل امام رضا(ع) به مساحت پارک جنگلی افزوده خواهد شد. با این کار شهرداری و یا سرمایه گذارران می توانند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به تلاش‌ برای ایجاد منطقه گردشگری آب بندان بانکلاته، تصریح کرد: این آب بندان در نزدیکی پارک جنگلی و در حاشیه جنگل قرار دارد. در حال حاضر برخی از زیرساخت ها در این منطقه در حال احداث است. امسال یا سال آینده برق رسانی به این محل نیز انجام خواهد شد.

قدمنان با بیان اینکه سرمایه گذار برای ایجاد رستوران و منطقه گردشگری در این محل اعلام آمادگی کرده است، افزود: پیگیریم تا راه دسترسی به این آب بندان را نیز نزدیک تر کنیم.

فرماندار کردکوی در ادامه اظهار کرد: منطقه جهان نمای کردکوی می‌‌تواند به یک منطقه گردشگری بین المللی در کشور تبدیل شود. البته این کار نیاز به معرفی این منطقه دارد. 

وی با اشاره به اینکه تورهای بوم گردی هم امسال به این منطقه برگزار شده که می توان آن را گسترس داد، خاطرنشان کرد: امسال در درازنو و جهان نما شهرستان گردشگران خارجی هم داشتیم. هر گردشگر خارجی حداقل پنج شغل ایجاد می‌کند.

قدمنان به ظرفیت‌های منطقه گردشگری رادکان اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال هم برای آسفالت راه و هم سنگ چین داخل روستا بودجه دیده شده است. میل تاریخی رادکان که در نزدیکی این روستا قرار دارد، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب، به درستی از ظرفیت های آن استفاده نشده است.

فرماندار کردکوی با تاکید بر تلاش برای انجام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان، گفت: بنا را در شهرستان به انجام کارهای جهادی گذاشتیم. بسیاری از ادارات این رویه را پیش گرفتند و برخی از مدیران ادارات که خود را با کار جهادی وفق ندادند، جابه‌جا شدند. 

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال پروژه‌های متعددی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد که بی سابقه بود. 

قدمنان خاطرنشان کرد: برای تدوین بودجه استان جلسات متعددی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مجموعه استانداری داشتیم که این پیگیری ها منجر به این شد که در شورای برنامه‌ریزی شهرستان، تنها یک مورد جابه‌جایی بودجه داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: به دستگاه های شهرستان اعلام کردیم اگر دستگاهی برنامه داشته باشد و کار کرده باشد، از بودجه بیشتری برخوردار می‌شود. امسال دستگاه‌ها این امر را مشاهده کردند.

فرماندار کردکوی با اشاره به زمانبر شدن پروژه زیرگذر یساقی، گفت: برای تسریع در ساخت زیر گذر یساقی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستان اختصاص یافت. تاکنون برای این پروژه ٧ میلیارد تومان هزینه شده که فاز نخست آن پیش از دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به استاندارد نبودن جاده درازنو، گفت: برخی از بخش‌های این جاده به دلیل زیر ساخت های نامناسب، ریزش کرده است. در بودجه امسال دیده شده که از سه راه یزدان محله تا درازنو و آسفالت شود که این کار صورت نگرفت. 

قدمنان یادآور شد: به دلیل تراکم بالای روستاهایی که در باند جنوبی شهرستان قرار دارند، به دنبال این هستیم که جاده قدیم کردکوی به گرگان را از انتهای شهر تا امامزاده روشن آباد سه بانده و مجهز به چراغ کنیم. 

وی با اشاره به اینکه همه ساله در این مسیر شاهد تصادفات زیادی هستیم، گفت: اگر جاده استاندارد شود هم ایمنی این مسیر بیشتر می شود و هم تردد روستاییان این منطقه از جاده اصلی کاهش می یابد.

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان با توجه به ظرفیتی که در پارک شهر وجود دارد، در داخل این پارک در حال ساخت است که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد. کردکوی تنها شهر استان بود که کانون پرورش فکری نداشت. 

قدمنان یادآور شد: مدرسه ۸ کلاسه ای در شهرستان کردکوی برای پاسداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی، با نام ایشان کلنگ‌زنی شده و در حال ساخت است.وی اظهار کرد: مجوز ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی غرب استان در کردکوی اخذ شده است. این بازارچه برای عرضه محصولات صنایع دستی مردم شهرستان‌های بندرترکمن، بندرگز، گمیشان و کردکوی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع ایجاد خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که موزه کردکوی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان را هم در این محل مستقر کنیم. 

قدمنان تصریح کرد: یک پد بالگرد در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و یک پد بالگرد نیز در منطقه جهان نما این شهرستان ایجاد خواهد شد. وی به

چهار بانده کردن محور کردکوی به بندر ترکمن اشاره کرد و گفت: امسال بودجه ای برای آسفالت این مسیر دیده شده و کار آسفالت مسیر از بندر ترکمن آغاز شده است. 
فرماندار کردکوی در ادامه گفت: بخشی از زمین‌های کردکوی به دریا وصل است اما در نقشه جغرافیایی در این شهرستان دریا نداریم. به دنبال قرار دادن بخشی از شهرستان در نوار ساحلی هستیم که این کار مزایای زیادی برای شهرستان خواهد داشت.
قدمنان افزود: اگر آب خروجی از فاضلاب تصفیه خانه شهرقابلیت کشاورزی داشته باشد، می‌توان آب بندانی را در این منطقه ایجاد کرد. کشاورزان این منطقه برای این کار اعلام آمادگی کردند.
وی به قابلیت‌های بیمارستان امیر المومنین(ع) اشاره کرد و گفت: با تلاش مجموعه علوم پزشکی، تغییرات زیادی در بیمارستان صورت گرفته است. قسمت vip برای پذیرش بیماران خارج از کشور ایجاد شده و به دنبال افزایش اتاق های vip  این بیمارستان هستیم. با این کار گردشگری سلامت هم در این بیمارستان فعال شده است.
 وی با بیان اینکه مرکز اورژانس دنگلان با کمک خیرین به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: با توجه به جمعیت که در اطراف این منطقه وجود دارد، نیاز به یک مرکز در این محل بودیم.
فرماندار کردکوی بیان کرد: امسال تعداد سه روستای دارای آب بندان را به صورت پایلوت انتخاب کردیم و بودجه ای را برای آن در نظر گرفتیم تا در این روستاها با بکارگیری ظرفیت آب بندان ها، گردشگری رونق یابد. سال های آینده برنامه ریزی شده در سایر روستاهایی که آب بندان دارند هم این کار صورت گیرد.
قدمنان در پایان یادآور شد: شهرستان کردکوی با پرداخت ١٣ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی، رتبه سوم استان را از این نظر داراست.

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 

مساحت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 376
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2835

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 9
بازدید ماه:28
بازدید سال:8970
بازدید کل:1854012