عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جزئيات و نحوه ثبت‌نام مجدد سرپرستان خانوارهاي متقاضي دريافت‌يارانه


جزئيات و نحوه ثبت‌نام مجدد سرپرستان خانوارهاي متقاضي دريافت‌يارانه

ايزدي گفت: با سامانه سازمان هدفمند سازي يارانه ها كه ۴۳ بانك اطلاعاتي اكنون به صورت كامل در آن وجود دارد ، مي توانيم تصميم گيري كنيم اما در فرمي كه براي اين مرحله طراحي شده است، ۵ سقف درآمدي را مشخص كرديم كه شامل سقف درآمدي ماهانه كمتر ۶۰۰ هزار تومان ، ۶۰۰ هزار تا يك ميليون تومان، يك ميليون تا ۲ ميليون تومان ، ۲ ميليون تا دو و نيم ميليون تومان و بالاتر از دو و نيم ميليون تومان كه همه اينها مشخص است و لحاظ مي شود.

مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه ها در گفتگويي تلويزيوني گفت: براساس قانون ، پرداخت يارانه نقدي در دوره جديد منوط به ثبت نام است و اگر هموطن عزيزي به يارانه احساس نياز نمي كند و متقاضي نمي شود ، ثبت نام نكردن وي به منزله انصراف از دريافت يارانه نقدي است.

وي گفت: در مدت ۱۰ روز سرپرستان خانوارهاي متقاضي بايد بر اساس اولين رقم سمت راست شماره كارت ملي به سامانه مراجعه و ثبت نام كنند

ايزدي افزود: هموطنان متقاضي كه اولين رقم سمت راست شماره كارت ملي آنها صفر است ، روز بيستم بايد مراجعه كنند و كساني كه اولين رقم سمت راست شماره كارت ملي آنها ۱است روز بيست و يكم ثبت نام مي كنند و تا روز بيست و نهم با رقم ۹ ثبت نام كامل مي شود.

وي اضافه كرد: هموطناني كه به هر دليل در موعد مقرر نتوانند ثبت نام كنند مي توانند روز هاي سي ام و سي و يكم ماه جاري ثبت نام را كامل كنند.

ايزدي گفت: درگاه ثبت نام همان سامانه www.refahi.ir و روش ثبت نام نيز صرفاً اينترنتي است و مراجعه حضوري نيز ويژه هموطناني است كه به شبكه اينترنتي دسترسي ندارند و مي توانند با در دست داشتن شماره ملي و كدپستي به مراكز و دفاتر كميته امداد ، سازمان بهزيستي ، دفاتر پيشخوان دولت پليس +۱۰ و دفاتر فناوري اطلاعات (آي سي تي) روستايي مراجعه و در آنجا به صورت اينترنتي ثبت نام كنند كه هماهنگي شده است و در كمترين زمان ثبت نام مي شود.

مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه ها درباره ثبت نام نيروهاي مسلح نيز گفت: نيروهاي مسلح به دو گروه تقسيم مي شوند كه يك گروه با افراد معمولي در دوره اول ثبت نام كردند همچنان مانند مورد اول به سامانه مراجعه و ثبت نام مي كنند اما گروه دوم كه به لحاظ شغلي در وضع خاصي قرار دارند به يگان ها و محل كار خود مراجعه و ثبت نام مي كنند.

ايزدي با اشاره به اينكه دولت براي ارتقاي نظام سلامت ، گسترش بيمه هاي اجتماعي و بهبود فضاي محيط زيست كلانشهرها تلاش مي كند، از مردم خواست با انصراف از دريافت يارانه ، امكاني را فراهم كنند كه اين يارانه در اختيار افراد نيازمند قرار گيرد.

وي ادامه داد: اطلاعات كاملي را در سازمان هدفمند سازي يارانه ها جمع آوري و به روز كرده ايم و البته دولت بنايي بر حذف افراد در مرحله اول ندارد اما اميدواريم هموطنان در ثبت نام دريافت يارانه شركت نكنند.

ايزدي گفت: با سامانه سازمان هدفمند سازي يارانه ها كه ۴۳ بانك اطلاعاتي اكنون به صورت كامل در آن وجود دارد ، مي توانيم تصميم گيري كنيم اما در فرمي كه براي اين مرحله طراحي شده است، ۵ سقف درآمدي را مشخص كرديم كه شامل سقف درآمدي ماهانه كمتر ۶۰۰ هزار تومان ، ۶۰۰ هزار تا يك ميليون تومان، يك ميليون تا ۲ ميليون تومان ، ۲ ميليون تا دو و نيم ميليون تومان و بالاتر از دو و نيم ميليون تومان كه همه اينها مشخص است و لحاظ مي شود.

وي افزود: البته سطح درآمدي يكي از مولفه هايي است كه مي تواند در بانك اطلاعاتي ما اثرگذار باشد و مجموع كل درآمدها شامل شغل اول ، شغل دوم ، اجاره بها و سود سهام قبل از پرداخت اقساط بانك است و همه دارايي ها را حساب كرديم.

ايزدي درباره ميزان تغيير قيمت كالاها و خدمات در مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها گفت : دولت تصميم ندارد با شيب تندي قيمت ها را افزايش دهد.

وي با اشاره به اينكه منابع حاصل از انصراف از دريافت يارانه نقدي به سمت و سويي مي رود كه در زندگي مردم اثرگذار است، افزود: در پايان سال گذشته هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان به وزارت بهداشت داديم تا صرف ارتقاي نظام بهداشت شود و امسال هم ۷۵۰ ميليارد تومان به سازمان سلامت ايران داديم تا افرادي كه پوشش بيمه اي ندارند ، زيرپوشش بيمه قرار گيرند.

ايزدي اضافه كرد: به مردم اطمينان داريم و حتماً اطلاعات درست را درج مي كنند اما بانك هاي اطلاعاتي ما كامل است و اگر نياز باشد مي توانيم راستي آزمايي كنيم ، زيرا قانون به ما اجازه داده است و براي كساني كه اطلاعات نادرست بدهند تا ۳ برابر يارانه دريافتي ؛ جريمه پيش بيني كرده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1020
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 55

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 9
بازدید ماه:30
بازدید سال:8972
بازدید کل:1854014