عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ترکان: نرخ سود سپرده گذاری باید کاهش یابد

در نشست صمیمی مردم با نماینده عالی رییس جمهور در کردکوی

ترکان: نرخ سود سپرده گذاری باید کاهش یابد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

 'اکبر ترکان' شب سه شنبه در نخستین روز از سفر هیات دولت به استان گلستان  با حضور جمالی فرماندار و نظری مهر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخبگان، مدیران تشکل های صنعتی و کشاورزی واقشار مردم شهرستان کردکوی پس از دیدار افزود: کاهش نرخ سود سپرده گذاران از سوی بانک ها و همسان شدن آن با نرخ تورم، بانک ها را مجاب به کاهش نرخ سود تسهیلات خواهد کرد.

وی ادامه داد: با نرخ سود 28 درصدی تسهیلات بانکی نباید انتظار داشت صنعت کشور رونق گرفته و توان رقابت با کالاهای خارجی را هم داشته باشد.

مشاور رییس جمهوری، از شورای پول و اعتبار خواست نسبت به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و سپرده گذاری تصمیم جدی اتخاذ کند.

ترکان افزود: صنعتگران ما به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور دچار آسیب شده و دولت برای خارج شدن از رکود تورمی اقتصاد، برنامه ریزی خوبی انجام داده است.

وی گفت: به دلیل واردات بی رویه محصولاتی که توان تولید آن را در داخل نیز داشتیم، اعتبار تولیدکنندگان در بازار کاهش یافته است؛ ضمن آنکه اعتماد به این گروه به عنوان سرمایه های اجتماعی و اقتصادی نیز دچار خدشه شد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور ادامه داد: دولت بسته اقتصادی را برای کمک به رونق اقتصادی با رویکرد کاهش تورم و ارتقاء نرخ رشد اقتصادی تهیه کرده که بخشی از آن باید از سوی وزارتخانه ها عملیاتی شود.

ترکان با بیان اینکه بخشی از این سیاست های اقتصادی نیز نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، افزود: دولت نیز لایحه خروج از رکود تورمی اقتصاد را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.

* در اوایل این نشست صمیمی نمایندگانی از حوزه روحانیون ،شوراها و دهیاران وجوانان  وسرمایه گزارن و تولیدکنندگان و... شهرستان نظرات و تنگناهای موجود در استان و شهرستان را به سمع و نظر مشاور عالی رییس جمهور رساندند.

 

 

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 1307
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 285

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 220
بازدید دیروز: 334
بازدید ماه:834
بازدید سال:9776
بازدید کل:1854818