عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » روستاي زيباي النگ با مردماني خونگرم و مهمان نواز


روستاي زيباي النگ با مردماني خونگرم و مهمان نواز

روستاي زيباي النگ با مردماني خونگرم و مهمان نواز

روستاي النگ در استان گلستان و در منطقه كردكوي قرارگرفته است؛ اين روستا حدود ۸۰۰ يا ۹۰۰ سال پيش بوجود آمده است؛ آثار وسنگ نوشته هائي كه بدست آمده اين ادعا را ثابت مي كند.به گزارش خبرنگار رادكانا، روستاي النگ در استان گلستان و در منطقه كردكوي قرارگرفته است.
مساحت آن در حدود ۵/۲ كيلومترمربع است و داراي عرض جغرافيائي ۴۸ دقيقه و۳۶ درجه و به طول ۰۹دقيقه و۵۴ درجه مي باشد.
ارتفاع مركز روستا از سطح دريا ۱۵ متر مي باشد.از شمال به جاده بين المللي گرگان ــ تهران و از جنوب به سلسله جبال البرز و از مغرب به شهرستان كردكوي، از مشرق به روستاي چهارده محدود مي شود.
شيب عمومي روستا از جنوب به شمال و از شرق به غرب است.
مهمترين كوه هايي كه در قسمت جنوب روستا واقع شده، درازنو و دوكالي است كه ارتفاع آنان به ۲۷۰۰ متر مي رسد كه فعلاً محل استقرار رله تلويزيوني مي باشد.
همچنين فاصله زمينهاي كشاورزي با روستا زياد نمي باشد زيرا بعد از حريم خانه هاي روستا زمينهاي كشاورزي آغاز مي شوند.در كتاب سنگ مزارها و كتيبه هاي تاريخي گرگان و استرآباد نوشته اسدا… معطوفي صفحه ۱۴۳و ۱۴۴چنين بيان شده است:
در ۲۵ كيلومتري غرب شهر گرگان و ۷ كليومتري شرق كردكوي، روستاي زيباي و كوهپايه اي النگ واقع شده كه در سال ۱۲۷۶ هجري داراي (( ۱۳۰ خانوار و ۶۱۳ نفر نفوس بود)) .
ملك اين روستا در دوران قاجار جزو تيول اربابي خاندان و سران ايل قاجاريه بود كه در وقفنامه ۱۳۰۵ هجري به آن چنين اشاره شده است : (( ام كلثوم خان خواهر خانجان آقا قاجار و زوجه خانلر خان قاجار تمامي حصه و رسد و سهم خود را از قريه النگ با جميع توابع و لواحق از اراضي عامره و غامره، مزارع و مراتع، جنگلستان، مليلرستان، توتستان، آسياب، آبدانگ، حمام، محل خانقاهه، قنوات داير و باير، چشمه سار، شيوار، ناور و غيره را وقف بر تعزيه و عزاداري نمود.روستاي النگ در حدود ۸۰۰ يا ۹۰۰ سال پيش بوجود آمده است؛ آثار وسنگ نوشته هائي كه بدست آمده اين ادعا را ثابت مي كند.
درباره علت نامگذاري آن دو عقيده يا نظر وجود دارد:
عده اي عقيده بر اين دارند كه النگ نامي است مغولي كه به معني چمنزار است و اين نام را سربازان مغولي هنگامي كه به اين منطقه رسيدن بعلت سرسبز بودنش برآن نهادند.
ولي عده ديگر بر اين عقيده هستند كه بعلت بارندگي زياد در اين منطقه و پست بودن زمينهاي اين روستا، آب روي زمين جمع مي شود و هنگام حركت انسان آب تا به زير زانوي انسان مي رسيد به همين خاطر مردم اين روستا نام اُلنگ را بر آن نهادند.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1861
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 46

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 334
بازدید ماه:619
بازدید سال:9561
بازدید کل:1854603