عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نخستين يادواره شهداي هنرمند گلستان در كردكوي برگزار مي شود


نخستين يادواره شهداي هنرمند گلستان در كردكوي برگزار مي شود

فرشيد كلته در جلسه كارگروه فرهنگ ايثار و شهادت كه در فرمانداري كردكوي برگزار شد از برگزاري نخستين يادواره شهداي هنرمند گلستان در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين يادواره از ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۹۳/۱/۲۰ در تالار شهيد شهيد بهشتي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كردكوي برگزار مي‌شود.

 تا به امروز ۴۸ شهيد هنرمند شناسايي شد

كلته در ادامه گفت: تا به امروز موفق به شناسايي اسمي، ۶۳ شهيد در استان شديم كه از اين تعداد، مداركي به دستمان رسيده كه مشخص شد ۴۹ شهيد، هنرمند مي باشند و براي اثبات مابقي نتوانستيم مداركي جمع آوري كنيم كه دال بر هنرمند بودن اين شهداي عزيز باشد.

وي تعداد مدعوين در اين يادواره را ۳۰۰ نفر برآورد كرد و افزود: اكثريت مهمانان اين يادواره خانواده هاي شهداي هنرمند، ايثارگران و جانبازان و هنرمندان معاصر شهرستان و استان مي باشند.

فرشيد كلته بيان داشت: دكتر غلامرضا منتظري مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان و علي اكبر بسطامي در اين مراسم به سخنراني و مداحي خواهند پرداخت.

دبير نخستين يادواره شهداي هنرمند گلستان تأكيد كرد: اين يادواره بايد جرقه اي باشد براي برگزاري دومين يادواره تا خود مردم در دومين يادواره به ما مراجعه كنند و شهداي هنرمند شهر و ديار خود را به دبيرخانه يادواره معرفي كنند.

برپايي نمايشگاه آثار شهداي هنرمند گلستان در نخستين يادواره شهداي هنرمند

كلته از برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي در اين يادواره خبر داد و اظهار داشت: قرار است يك نمايشگاه از آثار جمع آوري شده از شهداي هنرمند گلستان در اداره فرهنگ و ارشاد كردكوي در همين مراسم برپا شود تا مدعوين و هنرمندان بتوانند از آن بهره مند شوند.

وي افزود: در كنار اين نمايشگاه تصاوير شهداي هنرمند را به صورت قاب عكس درآورده و با آرم و لوح يادواره تقديم خانواده هاي شهدا مي كنيم.

انتخاب سه شهيد شاخص هنرمند گلستان و رونمايي از كتاب مختص شهداي هنرمند 

كلته از انتخاب سه شهيد به عنوان شهيد شاخص خبر داد و خاطرنشان كرد: سه شهيد شاخص هنرمند استان را قبل از برگزاري يادواره شناسايي مي كنيم و براي اين سه شهيد سه فيلم مستند تهيه مي كنيم و در همين يادواره از اين فيلمهاي مستند رونمايي مي شود.

وي ادامه داد: از كتابي كه مختص معرفي ۴۸ شهيد هنرمند استان كه اين تعداد امكان دارد تا روز يادواره افزايش پيدا كند رونمايي خواهد شد.

هدف الگوسازي و شاخص قرار دادن شهداي هنرمند براي هنرمندان جوان امروزي

دبير نخستين يادواره شهداي هنرمند گلستان هدف از برگزاري اين يادواره را الگوسازي براي هنرمندان جواني كه امروز تمامي دنيا بسيج شده اند تا آنان را از محور اسلامي و انقلابي خارج كنند دانست و افزود: تهاجم فرهنگي امروزه با تمام قوا بر روي اين قشر از جامعه مشغول به فعاليت است لذا يكي از وظايف مهم ما ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و سياست گذاري براي جذب هنرمندان در حوزه هاي مختلف و تعريف مسيري درست براي ارتقاي بخش فرهنگ و هنر است.

وي افزود: از اهداف ديگر اين يادواره اين است كه هنرمنداني كه امروزه مشغول به فعاليت هستند شاخص ها را فراموش نكنند، شاخص هنرمندان هم مانند ديگر اقشار، شهدا هستند؛ شهدايي كه علاوه بر هنري كه خود داشتند هنر شهادت را به مرصه ظهور گذاشتند.

نخستين يادواره شهداي هنرمند گلستان به همت سازمان بسيج هنرمندان گلستان، فرمانداري كردكوي، ناحيه مقاومت بسيج سپاه كردكوي، بسيج هنرمندان شهرستان كردكوي، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كردكوي و ساير فرمانداري ها، ادارات و نهادهاي شهرستان هاي استان گلستان در شهرستان كردكوي برگزار خواهد شد.

ضمنا همشهريان و هم استاني هاي عزيز مي توانند براي ارائه اسناد و مدارك شهداي خود كه مشخص مي كند در غافله شهداي هنرمند قرار مي گيرند به دبيرخانه بسيج هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال نمايند تا شهيد هنرمندي از اين غافله بازنماند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1303
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 56

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 303
بازدید دیروز: 120
بازدید ماه:583
بازدید سال:9525
بازدید کل:1854567