صفحه نخست > اخبار / اخبار فرمانداری / اخبار بخشداری ها / اخبار شهرستان / اخبار مناسبت ها / اخبار ویژه / گالری تصاویر > تغییر رویکردهای آموزشی در مدارس، لازمه ایجاد تحول در دانشگاهها/ ضرورت ورود دانشگاهها به مباحث کاربردی مانند اقتصادی مقاومتی
تغییر رویکردهای آموزشی در مدارس، لازمه ایجاد تحول در دانشگاهها/ ضرورت ورود دانشگاهها به مباحث کاربردی مانند اقتصادی مقاومتی26 مهر 1396. نويسنده: کردکوی |
به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، دومین نشست دوره ای شورای هماهنگی مراکز آموزش عالی شهرستان در دانشگاه پیام نور کردکوی با حضور جمالی فرماندار کردکوی و روسای پنج مراکز آموزش عالی برگزار شد.
✔️ جمالی رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان، با اشاره به ضرورت تغییر و تحول در نظام آموزش عالی و مسایل کیفی آموزش و توجه به کاربرد اجتماعی خروجی های دانشگاهها، گفت ، از پیش نیازهای مهم ایجاد تحول و بهبود عملکرد دانشگاهها ، تغییر نگرش و نوع تفکر نسبت به آموزش و اشتغال، بویژه در مراحل دانش آموزی، بواسطه تغییر رویکردها و روشهای آموزشی در مدارس می باشد. ✔️ فرماندار کردکوی در بخش دیگری از سخنان خود ، ورود جدی دانشگاهها به حوزه های کاربردی اجتماعی_اقتصادی از جمله مواردی مانند اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد دانشگاههای شهرستان با استفاده از ظرفیت های موجود و هدایت دانشجویان و تشکیل موسسه و شرکتهای علمی_کاربردی اقماری طرحهای مفیدی را در زمینه های کاربردی و همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی و اشتغال شهرستان پیگیری نمایند. در ابتدای این جلسه ابتدا نجفی رییس پیام نور و دبیر شورا، گزارشی تحلیلی از روند تغییرات و مسایل و آسیب های کنکور و ناهماهنگی و نابسامانی رشته های دانشگاهی ارایه کرد. و سپس سایر اعضا و روسای دانشگاههای شهرستان _ یعقوبی، رنجبر ، خدری و کشیری _ نیز ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیتهای مراکز مربوطه ، به اظهار نظر نسبت به مسایل و موارد مطروحه پرداختند. ✔️ در پایان از جمله موارد مصوب، بررسی کارشناسی و جمعبندی پیشنهاد تغییر رویکرد آموزشی دانشگاهها به کاربردی کردن، با تغییر سرفصلهای آموزشی در عموم رشته ها و اختصاص بخشی از دوره تحصیلی (یک تا دوترم تحصیلی) به کارورزی عملی در محیط کار و ارسال طرح به مراجع ذیربط بوده است. بررسی و پیگیری ورود به حوزه های تحقیقات کاربردی و زمینه های عملی مانند اقتصاد مقاومتی از دیگر تصمیمات بوده است. بازگشت |