به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کردکوی،شهربانو برهانی، فرماندار شهرستان در نشست با کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه منابع طبیعی، بر اهمیت صیانت از عرصههای ملی و نقش مردم در حفاظت از این سرمایههای ارزشمند تأکید کرد. وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه منابع طبیعی از جمله مشاغل سخت، حساس و پرخطر است، اظهار داشت: جنگلبانان و کارکنان منابع طبیعی در شرایط مختلف، بهویژه در زمان وقوع حریق، با تمام توان برای حفاظت از درختان و عرصههای جنگلی تلاش میکنند و این ایثار شایسته قدردانی است
. وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی در اولویت برنامههای فرمانداری قرار دارد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این منابع سرمایههای ارزشمند ملی و متعلق به نسلهای آینده هستند.
برهانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در صیانت از عرصههای طبیعی تأکید کرد و گفت: همراهی مردم، تشکلهای محلی و دستگاههای اجرایی میتواند نقش مهمی در پیشگیری از تخریب، تصرف و وقوع حریق در عرصههای طبیعی داشته باشد
. وی فرهنگسازی را از ارکان مهم حفاظت از منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت میتواند زمینهساز مسئولیتپذیری بیشتر در جامعه شود. فرماندار کردکوی در پایان با اشاره به نقش روابط عمومی در تبیین اهمیت منابع طبیعی، از تلاشهای کارشناس روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداریذکردکوی قدردانی کرد.





