ساختمان اداري اداره ثبت و اسناد شهرستان كردكوي با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار افتتاح شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در حاشيه اين مراسم گفت: در حال حاضر يكي از مشكلات عمده در روستاها براي گرفتن امتياز آب و برق و گاز و… نداشتن سند مالكيت در اراضي است كه تقريبا باعث شده كه مشكلاتي در روند صدور اسناد و پروانه هاي ساختماني ايجاد شود.
رضا مروتي افزود: متاسفانه اين مشكل باعث شده كه شهرداريها و ديگر مراجع قادر به تصيم گيري و صدور مجوز نباشند و تقريبا حل آن در دست اداره ثبت اسناد و املاك است.
وي گفت: در كميسيون هائي مانند كميسيون ماده ۵، كميسيون تبصره يك ماده يك، يكي از مشكلات عمده پرونده هاي مطروحه درخصوص زمينهائي است كه هنوز مشكل سند و اثبات مالكيت دارند و لذا پرونده هاي نسبتا زيادي كماكان در اين خصوص بلاتكليف مانده است.
مروتي با بيان اينكه نداشتن سند در روند اخذ پروانه ساختمان، سبب ايجاد تخلف و افزايش پرونده هاي وارده به كميسيونهاي از قبيل كميسيون ماده ۱۰۰ مي شود افزود: اداره ثبت حسب وظيفه ذاتي خود با توجه به ضروريت موضوع، در اسرع وقت نسبت به تسهيل در حل اين مسائل اقدام نمايد.
شايان ذكر است كه مقرر شد در اسرع وقت جلسه اي فوري در خصوص تسريع در روند حل اين مشكلات با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل ثبت اسناد و املاك و ديگر مديران مرتبط برگزار گردد.