عضویت    ورود
ورود به سایت
» » نامزدهای انتخابات، الزامات قانونی در ایام تبلیغات را رعایت کنند

دبیر ستاد و مسوول کمیته حقوقی ستادانتخابات شهرستان کردکوی:

نامزدهای انتخابات، الزامات قانونی در ایام تبلیغات را رعایت کنند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

نامزدهای انتخابات، الزامات قانونی در ایام تبلیغات را رعایت کنند

دبیر و مسوول کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان کردکوی بر رعایت اصول حاکم بر تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کردکوی، مهدی بیدلی، دبیر و مسوول کمیته حقوقی این ستاد از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برنامه های خود را به مردم ارائه کنند.
وی با بیان اینکه اصول حاکم بر فعالیت های انتخاباتی باید از سوی همه نامزدها رعایت شود، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات از فرصت تبلیغات برای بیان برنامه های خود به مردم استفاده کنند.
دبیر ستاد انتخابات کردکوی خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر روند تبلیغات انتخاباتی و رعایت آنها از سوی نامزدها و طرفداران آنان می تواند به اجرای صحیح قانون و روند مطلوب برگزاری انتخابات کمک نماید.
وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان زمان قانونی تبلیغات، برای اعلام برنامه های خود فرصت دارند، گفت: زمان تبلیغات این دوره حسب ماده 90 قانون و ماده 62 آیین نامه انتخابات طبق برنامه زمانبندی از تاریخ 21/2/96 آغاز شده و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت. هم چنین یک روز  قبل از روز رای گیری  یعنی 8 صبح روز 28 اردیبهشت ماه تبلیغات ممنوع است.
بیدلی تاکید کرد: با توجه به اینکه قوانین تبلیغات، ایجابی و برای معرفی توانمندی‌ ها و برنامه‌ های افراد تعیین شده است بنابراین هرگونه هتک حرمت و حیثیت، تبلیغ علیه سایر نامزدها از سوی قانون منع شده و افراد باید برنامه‌‌ های خود را در قالب مواردی که در آیین‌ نامه اجرایی دیده شده است به اطلاع مردم برسانند.
وی با بیان اینکه نامزدها در زمان تبلیغات فقط در محل های مجاز و از پیش تعیین شده، امکان نصبت پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی خود را دارند، افزود: بر اساس قانون، اماکن مشخص توسط شهرداری تعیین شده است. همچنین هر فرد می تواند در محل ستادهای مجاز که در هر منطقه شهرداری یک مکان طبق قانون بوده و در اختیار آنها قرار گرفته تبلیغات نموده و بلحاظ رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از خطرات احتمالی از نصب هرگونه داربست در مکانهای عبوری خود داری کنند. به طور قطع حوادث ناشی از ایجاد داربست های غیرایمن به عهده شخص نامزد انتخاباتی خواهد بود.
مسوول حقوقی ستاد انتخابات شهرستان تأکید کرد: در صورت عدم جمع آوری و امحا توسط نامزد و مسولین ستادها، پرونده تخلفات جهت سیر مراحل اداری به دادگستری ارجاع داده خواهد شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 505
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1887

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 333
بازدید ماه:1437
بازدید سال:10379
بازدید کل:1855421