عضویت    ورود
ورود به سایت
» » سوالات و پاسخ احصا شده درخصوص اصلاح یارانه ها:


سوالات و پاسخ احصا شده درخصوص اصلاح یارانه ها:

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
 

سوالات و پاسخ احصا شده درخصوص اصلاح یارانه ها:
*۱.آیا فردی که در زیر مجموعه یک خانوار بلاک شده قراردارد می تواند تفکیک و در سایت my.gov.irثبت نام جدید نماید؟*
پاسخ: این قبیل افراد، پس از ویرایش سایت توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دوره بعدی ثبت نام که زمان آن متعاقبا" اعلام خواهد شد می توانند ثبت نام نمایند.
*۲.درخصوص فرزندان مجرد خانوارهایی که بخاطر فرزندانش یارانه شون قطع شده تکلیف چیست؟*
پاسخ : در سایت سازمان هدفمندی شرط تفکیک یارانه افراد مجرد ،داشتن سن بالای ۳۵ و ارائه اجاره نامه یا سند خانه دال بر سکونت مستقل اعلام شده است، فرد تفکیک شده پس از جداسازی باید در سایت جدید(my.gov.ir) ثبت نام نماید و سرپرست خانواری که فرد مجرد از آن جدا شده است نیز باید در سایت حمایتی یا با شماره تلفن ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض ثبت نماید.شایان ذکر است تفکیک افراد مجرد برای آندسته از خانوارهایی که یارانه شون قطع شده و یارانه ای برای از دست دادن ندارند پیشنهاد می گردد و برای کسانی که یارانه آنها واریز شده بهتر است که این کار انجام نگیرد.بهرحال بهتر است با مسئولیت متقاضی تفکیک ها انجام شود.( امروز اعلام شد که مجردانی که تاکنون یارانه دریافت نمی کردند می توانند با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام یارانه به صورت مستقل اقدام کنند اما مجردانی که پیش از این یارانه دریافت می کردند نمی توانند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کنند./البته ممکن است جهت کاهش ترافیک سایت باشد)
*۳.در برخی موارد فرزندان مجرد ثبت نام نمی شوند و سایت اعلام می کند که جز دهک دهم هستند و نمی توانند ثبت نام نمایند، تکلیف چیست؟*
پاسخ؛ بهتر است سرپرست خانوار در سایت حمایتی اعتراض ثبت نماید. احتمالا"این افراد در مرحله بعدی ثبت نام می توانند ثبت نام نمایند.
*۴.در مواردی که پدر یا سرپرست خانواراز اتباع خارج کشور هستند که شناسنامه ندارد ولیکن مادر و فرزندان شناسنامه و کد ملی دارند و مادر جداگانه ثبت نام کرده ولیکن امکان ثبت نام بچه ها بعنوان زیرمجموعه خودش میسر نیست تکلیف چیست؟*
پاسخ: در دوره بعدی که پس از ویرایش سایت ثبت نام زمان آن اعلام خواهد شد ، ثبت نام نمایند.
*۵.در مواردی که مادر طلاق گرفته و دارای فرزند دختر بالای ۹ سال و پسر بالای ۱۵سال هستند که از سن حضانت خارج شدند ، آیا تفکیک برای این فرزندان امکان پذیر هست؟*
پاسخ: با توجه به طلاق پدر و مادر و خروج از سن حضانت فرزندان، می توان با رعایت مقررات فرزندان را تفکیک کرد ولی بعلت احتمال شاکی شدن پدر حتما" مستندات لازم اخذ شود.( امضای فرم خروج از حضانت توسط مادر و فرزند خارج شده از حضانت، استشهاد محلی ممهور به مهر شورای اسلامی یا شورای محله مبنی بر تائید زندگی فرزند نزد مادر یا مکاتبات رسمی از مراجع قضایی یا رسمی، رضایت والدین و ... )
*۶.در مواردی که طبق سامانهservice.refahi.ir یارانه مرحله ۱۳۵ واریز شده اما فرد در پرینت گردش حساب خود مبلغ واریزی را مشاهده نمی نماید تکلیف چیست؟*
پاسخ: مراجعه به واحد فناوری بانک عامل و رفع مشکل حساب یا شبای حساب یا کارت بانکی( بیشتر مربوط به بانکهایی است که در بانک سپه ادغام شده اند و شماره شبای آنها تغییر یافته است)
*۷.افراد تحت پوشش کمیته امداد که کارت امداد ولایت دارند ولی شماره شبا ندارند باید چکار کنند؟*
پاسخ:صندوق انداد ولایت زیر مجموعه بانک ملی است و این افراد می توانند از بانک ملی شماره شبای حساب بانکی خود را دریافت نمایند.
*۸.در هنگام ثبت نام فرد جامانده شماره شبا به اشتباه درج شده آیا امکان ویرایش هست؟*
پاسخ: خیر دراین مرحله امکان ویرایش شماره شبای حساب نیست.
*۹.در مواردیکه فرزند زیر ۱۸ سال از حانوار تفکیک شده ولی بعلت عدم ارائه سیمکارت نمی توانند ثبت نام کنند چکار باید کرد؟*
پاسخ: در مرحله بعدی ثبت نام که زمان آن متعاقبا" اعلام خواهد شد، امکان ثبت نام برای این افراد نیز فراهم خواهد شد به نحویکه یا جداگانه ثبت نام کنند یا به سرپرست دارای یارانه خود اضافه شوند.
*۱۰.افرادی که در فروردین و اردیبهشت امسال به دلایلی از قبیل ازدواج، طلاق و ... تفکیک یارانه داشتند آیا باید در سایت جدید نیز ثبت نام نمایند؟*
پاسخ؛ بهتر است ثبت نام نمایند.
*۱۱.در مواردی که سرپرست ماه های گذشته فوت شده ولی الان یارانه برقرار نیست تکلیف چیست؟*
پاسخ: بعد از فوت باید همسر یا فرزند ارشد بعدی با گواهی فوت به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه می کرد جهت تغییر سرپرست که بعلت عدم اطلاع و عدم مراجعه یارانه آنها واریز نشده، این افراد باید ب*۱۲.در مواردی که شماره حساب خود را گم کردند و والان برای ثبت نام ارایه همان شماره حساب الزامی است تکلیف چیست؟*
 پاسخ:در سامانه سرویس رفاهی امکان مشاهده شماره حساب برای کاربر فرمانداری ها وجود ندارد بهتر است از طریق کارشناسان سازمان هدفمندی شماره حساب آنها استعلام گرفته شود.
*۱۳.علت اینکه عنوان دوره یارانه ، دوره ۱۳۵ تکمیلی درج شده و شخص اجازه برداشت ندار چیست؟*
پاسخ: این افراد در دهک دهم قرار داشتند و بعلت اعتراض در سایت حمایتی دوره ۱۳۵ برای آنها در نظر گرفته شد ولی تا اتمام بررسی های وسع سنجی امکان برداشت میسر نیست.
*۱۴.در مواردی که سامانه پیغام می دهد کد ملی استعلام ندارد منظور چیست و چکار باید کرد؟*
پاسخ: اگر کد ملی صحیح وارد شده باشد،یعنی اطلاعات فرد مورد نظر در سامانه وجود ندارد به عبارتی یا جامانده است و یا عضو نیروهای مسلح، اگر جامانده است و زیر ۱۸ سال در دور بعدی ثبت نام نماید و اگر عضو نیروهای مسلح است از طریق یگان محل خدمت پیگیری نماید.
*۱۵.کسی که ازدواج کرده میتونه یارانه خودش و همسرش رو تفکیک کنه؟ آیا باید به پلیس بعلاوه ده مراجعه نماید و بعد آن دوباره نیاز به ثبت نام دارد؟*
پاسخ؛ بله، اول مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ بعد بانک و بعد ثبت نام مجدد البته با مسئولیت خودشان.
*۱۶.خانواری که  در مرحله ۱۳۵ یک یا چند نفر کمتر از مرحله ۱۳۴ دریافت کرده علت چیست؟*
پاسخ: کد ملی افراد بررسی شود ممکن است بعلت ازدواج یا وقایع چهارگانه تغییر سرپرست داده باشد و در مجموعه خانوار دیگر دارای یارانه باشد و اگر در خانوار جدید نیز یارانه برایشان واریز نشده، سرپرست جدید باید در سایت ثبت نام نماید.
*۱۷. تکلیف افرادی که اسم و فامیل خود را تغییر دادند و امکان ثبت نام دارند چیست؟*
پاسخ: در مرحله بعدی که  زمان آن متعاقبا" اعلام خواهد شد، ثبت نام نمایند.
*۱۸.افرادی که ازدواج کردند ولی یارانه خود را از والدین جدا نکردندو به همین علت یارانه فرزند با پدربزرگ یا مادر بزرگ می باشد، تکلیفشان چیست؟*
پاسخ؛ نامه جهت تفکیک فرزند صادر شود ولیکن با مسئولیت خودشان و اگر پدر بچه یارانه بگیر نبود ، با مادر یک خانوار شوند.
*۱۹. تکلیف فردی که در این مرحله سبت نام کرده ولی در اثر اشتباه کافی نت افراد زیر مجموعه خود را ثبت نکرد چیست؟*
پاسخ: در مرحله بعدی افراد خانوار را ثبت نماید.
*۲۰.در مواردی که طبق سامانهservice.refahi.ir یارانه مرحله ۱۳۵ واریز شده ولیکن بانک عامل اعلام می نماید یارانه به حساب واریز نشده اس تکلیف چیست؟*
پاسخ: احتمالا" در زمان واریز شماره حسابهای بانک عامل مشکلاتی از قبیل مسدودی یا تغییر شبا داشتند و یارانه به مرجع واریز عودت داده شده است در اینصورت بانک عامل باید با سازمان هدفمندی مکاتبه و موضوع را بصورت رسمی پیگیری نماید.ا ارائه گواهی فوت و مدارک سجلی خود به پلیس بعلاوه ۱۰ نسبت به تعیین سرپرست جدید اقدام و بعد از اون در جهت اطمینان در سایت حمایتی اعتراض ثبت نمایند.
 
 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 340
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4681

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 333
بازدید ماه:1437
بازدید سال:10379
بازدید کل:1855421