عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جمالی: ذخیره سازی آبهای سطحی اولویت کردکوی/نبود زیرساخت های فرهنگی

مصاحبه خبرگزاری مهر با فرماندار کردکوی

جمالی: ذخیره سازی آبهای سطحی اولویت کردکوی/نبود زیرساخت های فرهنگی

جمالی: ذخیره سازی آبهای سطحی اولویت کردکوی/نبود زیرساخت های فرهنگی

برگرفته از سایت خبرگزاری مهر:

فرماندار کردکوی گفت: در حوزه غرب گلستان روی ذخیره آب های سطحی کار نشده است و در کردکوی بیش از ۱۰ تا ۱۲ حلقه چاه برای تامین آب بندرترکمن و گمیشان بدون ذخایر جایگزین در نظر گرفته شده است.

مجتبی جمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت آب شهرستان کردکوی اظهار کرد: به لحاظ ذخایر آبهای سطحی برای بخش کشاورزی مشکل داریم و در بحث آب شرب در نقطه سر به سر هستیم.

وی ادامه داد: مطالعه سد بنی شله که حدود ۱۵ سال پیش در شهرستان شروع شده و مطالعه آن در دو بخش فاز صفر و یک بوده است که هنوز اعتبار مطالعه بخش دوم وجود ندارد.

فرماندار کردکوی با تاکید بر اینکه اولویت شهرستان ذخیره سازی آب های سطحی است، افزود: مطالعه های رسمی انجام شده در فاز اول احداث سد را در ضلع جنوب غربی ولاغوز و سالیکنده مورد تایید قرار داده است.

نسبت به ساخت و سازهای مناطق درازنو و جهان نما حساس هستیم

وی در خصوص ساخت و سازهای بی رویه در مناطق دراز نو و جهان نما افزود: قوانین و مقررات برای ساخت و سازها در این مناطق تصویب می شود ولی به مردم اطلاع رسانی نمی کنیم که یکی از ضعف های همه بخش های ما ارتباط کم با مردم است.

جمالی با بیان اینکه الگوی ساخت برای مردم طراحی شده است، تصریح کرد: این الگوی ساخت باید در مجوزهای ساخت و ساز الصاق شود و با توجه به حساسیت موضوع به این مساله اهمیت زیادی می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی ها در این خصوص به جا است، افزود: در نظر داریم جلسه هایی با بنیاد مسکن شهرستان، بخشداری و دفتر فنی در فرمانداری بگذاریم و پیگیری همین موضوع را داشته باشیم و برنامه هایی را مقرر کنیم که ساخت و سازها کنترل شود و با طبیعت متناسب باشد.

فرماندار کردکوی با بیان اینکه این مساله را به شدت پیگیری خواهیم کرد، گفت: بحث دهگردشی را که متشکل از کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد مسکن است در نظر گرفته ایم تا در مناطق در صورت مشاهده موردی جلوی کار را بگیرند و همین حضور نیرو برای افراد منطقه بازدارنده است.

جمالی با بیان اینکه در گذشته نظارت نبوده است، گفت: ساخت و سازهای درازنو موضوع الان نیست و موارد جدیدی به ما گزارش نشده است و به آن معنا زمین خواری و تعرض به منابع طبیعی وجود ندارد.

فرماندار کردکوی در خصوص اجرای طرح هادی روستایی افزود: این طرح با هدف بهبود وضعیت عمرانی و آبادانی روستا است و در این خصوص وضعیت نسبتا خوبی داریم.

وی با بیان اینکه اعتبارات ماده ۱۸۰ خود را به بخش روستایی اختصاص داده ایم، ادامه داد: حدود یک و نیم تا دو میلیارد تومان را در این بخش برای جدول و آسفالت روستاهای بالاجاده، یساقی و تعداد دیگری از روستاها در نظر گرفته ایم.

کردکوی منطقه ورزشی خیز است

وی در خصوص وضعیت ورزشی شهرستان کردکوی گفت: کردکوی منطقه ورزشی خیز است و در گذشته که مازندران و گلستان یکی بود فوتبال کردکوی هم مطرح بوده است.

جمالی با بیان اینکه در ورزش علیرغم ظرفیت های بالای مسایل اعتباری مطرح است، گفت: تیم والیبال ما حتی می توانست تا لیگ برتر هم برود اما چون حوزه صنعت قوی نداریم با مشکلاتی روبه رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مثبتی به ورزش و جامعه ورزشی داریم، اظهار کرد: جایی که قابلیت داشته باشد کمک می کنیم اما اساس ورزش موضوع اعتبار است که باید حل شود.

سالن پرورش فکری کودکان نوجوان نداریم

جمالی با مهم عنوان کردن فعالیت های فرهنگی گفت: سینما و سالن پرورش فکری کودکان نوجوان نداریم و تنها یک کتابخانه که برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است در شهرستان وجود دارد.

فرماندار کردکوی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری که ردیف ملی دارد در شهرستان های بندرگز، کردکوی، آزادشهر و گنبد کاووس در حال ساخت است که پروژه کردکوی پیشرفت خوبی دارد و با ساخت این فضای سه طبقه که همه قابلیت ها را دارد می توانیم فضای خوبی برای فعالیت های فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این حوزه هم ظرفیت بالایی وجود دارد اما زیرساخت های لازم را نداریم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم روند ساخت این پروژه را تسریع کنیم.

وی در خصوص سکونت های غیرمجاز گفت: با تعریف سکونت های غیرمجاز در حواشی شهرها و روستاها در حدفاصل اتصال محدود شهری به حریم و محدوده روستایی به بافت سکونت گاه های غیر مجاز نداریم اما ساخت و سازهای خلافی داریم که به عنوان آسیب مطرح می شود.

جمالی در خصوص حمایت از مددجویان بهزیستی افزود: موضوعات و مسایل آن ها را پیگیری می کنیم و به دنبال مراکز نگهداری سالمندان به صورت روزانه هستیم.

جمالی در خصوص وضعیت و تعداد سمن های کردکوی افزود: یکی از گله مندی های ما این است که تعداد سمن های کمی داریم و تمایل زیادی داریم تا در حوزه های مختلف تعداد سازمان های مردم نهاد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به دو سمن فعال محیط زیستی تصریح کرد: تعداد همراه کننده این سازمان های مردم نهاد زیاد است ولی نتوانستیم تشکل جدیدی اضافه کنیم که باید شهرستان را در این زمینه هم تقویت کنیم.

جمالی: ذخیره سازی آبهای سطحی اولویت کردکوی/نبود زیرساخت های فرهنگی

 

جمالی: ذخیره سازی آبهای سطحی اولویت کردکوی/نبود زیرساخت های فرهنگی

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 1054
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 536

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 318
بازدید دیروز: 476
بازدید ماه:1408
بازدید سال:10350
بازدید کل:1855392